Spať, nespať, kedy a ako dlho?

28.11.2015
in Category: Vynálezy
0 1478 1
Spať, nespať, kedy a ako dlho?

Spať, nespať, kedy a ako dlho?

Štatistika National Institute of Health hovorí, že bežný človek strávi spánkom priemerne tretinu svojho života. Oddych je nevyhnutný pre regeneráciu tela a orgánov a podľa najnovších štúdií poskytuje nevyhnutný čas na to, aby sa mozog zbavil toxínov.

Čo ak by sme však vedeli spať oveľa kratšie a získali tak viac času na život? História i vedci dokazujú, že to je možné a dokonca si tak človek môže pri priemernej dĺžke života 80 rokov predĺžiť bdenie až o štvrťstoročie. Nie je to však pre každého.

Hovorí sa tomu polyfázový spánok a v praxi to znamená, že namiesto jednej súvislej časti dňa, ktorú prespíte, si oddych rozdelíte na viac krátkych fáz. Metód rozvrhnutia spánku existuje viac.

Napríklad historicky prvý známy rozvrh takéhoto spánku vymyslel architekt a vynálezca Buckminister Fuller a nazval ho plán Dymaxion. Ten vám denne pridá približne šesť hodín. Podľa neho totiž stačí spať každých šesť hodín len 30 minút.

Aj plán Uberman, ktorý v súčasnosti vymysleli amatérski vyznávači polyfázového spánku, vám dopraje len polhodinky, no každé štyri hodiny. Tie miernejšie spánkové rozvrhy radia spať v noci štyri hodiny a večer si pospať trikrát po dvadsať minút.

Odborníci na spánok a spánkové problémy sa však zhodujú v jednom. Každý je iný. „Tak ako niekoho preberie káva a s iným nespraví nič, tak aj polyfázový spánok môže byť prínosom, ale i zdrojom únavy,“ hovorí riaditeľ spánkového centra v Massachusetts Matt Bianchi.

Hovorí sa, že aj mnohí slávni myslitelia využívali takúto metódu oddychu. Medzi nimi bol Leonardo Da Vinci, Winston Churchill, Thomas Edison či dokonca Napoleon.

Zdroj: pluska

, , , , ,

Love art in yourself, and not yourself in art.

View my other posts

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *